Där vissa saker slutar tar andra saker vid

Den gångna veckan har varit händelserik. För att vara mer exakt har jag redovisat mitt examensarbete, bjudit på tårta, ätit på restaurang, varit på anställningsintervju, ätit familjemiddag, åkt till Karlskrona, firat födelsedag, varit på museum, börjat somarjobba samt påbörjat en truckutbildning. Utöver detta har fotbolls-VM börjat.

Löpningen har sakteliga kommit igång ingen efter Marathon. Första passet efter loppet kändes benen likadant som de sista kilometrarna under loppet. Hästbett över lårmusklerna i nedförsbackarna. Därefter har det bara blivit bättre. Nu kan jag förflytta mig en mil på en inte allt för lång tid. Anmälan till höstens Lidingölopp är gjord. Man undrar varför Lidingöloppet alltid har platser kvar när övriga lopp är slut månader innan de går av stapeln. Kan det ha något med ordet terräng att göra?

Under sista passet i Trollhättan i Lördags innan frukost kändes jag mig lite smått nostalgisk. Alla mil som löpts i Trollhättan och Vänersborg under vintern och våren 2010 var därmed till ända. Ser nu fram emot att spendera sommarens löppass på stigar och grusvägar i natursköna Blekinge.

Strandängar i Blekinge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0