Tour de Skärgård

Lite längre upphåll från det tillfälliga jobbet inbjuder till en större träningsdos. Man vill ju inte börja krypa på väggarna. Därför blev det ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass under gårdagen. Jag vet att det inte är något nytt eller unikt men för mig är det ovanligt. På förmiddagen gjordes ett ganska seriöst försök att cykla. Turen gick på landsväg mot Sturkö utanför Karlskrona. På vägen passerades även Möckö, Senoren och Tjurkö. En oerhört fin väg genom ett somrigt lanskap trotts att det regnade stundtals. Väl framme på Sturkö var det bara att vända och cykla hem igen då vägen tar slut och havet tar vid. Totalt cyklades 54.3 km på 1h50m.

På kvällen blev det sedvanlig löpträning. En runda på 11 km med asfalt som underlag. Benen var ok med tanke på cyklingen tidigare. Jag var dock lite hunrig och under turen kunde jag inte undgå att undra hur lång tid det tar att återhämta sig efter min mara eftersom det oftare känns oerhört segt än lekande lätt att springa nu för tiden.

Cykling 2009 (Tagen under en "semestertur").

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0