Skidåkning skidåkning skidåkning...

Jag vill börja med att säga att som boende i Götaland är man inte bortskämd med bra skidföre och snöiga vintrar...

Efter de senaste veckornas töväder och plusgrader har nästan all snö försvunnit från nejderna kring södra Vänern. Så har det varit ända tills i torsdags då det snöade igen för första gången på länge. Här föll dock inte så mycket som man kunde hoppats på, men det täcker i alla fall marken. Så det var med en gnutta optimism som jag chansade och styrde kosan upp på Hunneberg och Bergagården för ett längdskidspass idag. Jag kan i alla fall säga att jag inte blev besviken. Där fanns dubbelspår, utan skräp och genomslag. Stavfästet var bra och föret fantastiskt snabbt. Inga moln på himlen som förmörkade solen heller spädde på den redan euforiska känslan som infunnit sig efter några få stavtag. Idag var det lekande lätt att åka skidor...
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0